تبلیغات
وبلاگ فرامرز جلوه گر - مطالعات اجتماعی__درس چهارم
صفحه اصلی
فید خوان
ارتباط در یاهو مسنجر
فروشگاه سایت
آرشیو مطالب
عضویت در سایت
تماس با ما

وبلاگ فرامرز جلوه گر

منوی اصلی

جستجو

آخرین عناوین

وبلاگ فرامرز جلوه گر


کلیه سوالات و نکات درس
پاسخ فعالیت ها

منبع:این مطالب نوشته نویسنده و از وبلاگ و وبسایت دیگری گرفته نشده است.
سوالات و نکات متن درس
1-چه زمانی گروه ها با هم هماهنگ و چه زمانی متضادند؟
زمانی که ارزش ها و الگو های عمل این گروه ها با هم هماهنگ
 باشد ،هماهنگ،و زمانی که متضاد باشند،متضاد هستند.
2-انواع تضاد را نام ببرید.
1-منفی و مخرب
2-مثبت و سازنده
3-چند نمونه تضاد منفی و مخرب و چند نمونه تضاد مثبت و سازنده نام ببرید.
مثبت و سازنده:
1-مسابقات دانش آموزی:موجب رشد علمی و اجتماعی دانش آموزان می شود.
2-اختلاف دانش مندان:موچب پیشرفت علم می شود.
منفی و مخرب:
1-برخورد میان هواداران دو تیم فوتبال:بازی فوتبال که یکی از شیوه های رقابت سالم است،باعث ستیزه های بیهوده می شود.
2-اختلافالت قومی و قبیله ای:باعث خونریزی و از بین رفتن وحدت و همه امکانات جامعه می شود.
  
4-کلی ترین ما چیست؟
ملت
5-ویژگی های گروه ملت را نام ببرید.
1-گروهی که در داخل مرز های یک سرزمین مشخص زندگی میکند و خود را یک ملت می شناسد.
2-دارای دستگاه سیاسی مستقل است.
6-گروه ها در چه محدوده ای می توانند فعالیت کنند؟
این گرو ها در محدوده ای که گروه ملت به آن ها اجازه می دهد،دست به فعالیت می زنند.
7-گروه ملت با چه گروه هایی مبارزه میکند؟
1-هنجار شکن:کسانی که قوانینی جامعه را رعایت نمی کنند.
مانند:
-باند های رشوه گیر در اداره های دولتی
-باندهای قاچاقچیان مواد مخدر
2-ارزش ستیز:با ارزش های جامعه مخالفند.
مانند:
-گروه های قومی که خواستار جداشدن و استقلالند.
-گروه های سیاسی که می خواند حکومت را از بین ببرند.
8-حد هماهنگی و تعارض را در جامعه چه چیزی معین می کند؟
حد هماهنگی و تعارض را در جامعه کلی ترین ما یعنی ملت مشخص می کند.
فعالیت ها
فعالیت 6-1
دو گروه اجتماعی را در نظر بگیرید.
1-برای هر یک از آن ها،در یک جدول دو ستونی دو الگوی عمل و دو ارزش بنویسید.
2-هماهنگی یا تضاد میان الگو های عمل و ارزش ها را مشخص کنید.
 


     گروه خانواده    گروه مدرسه    هماهنگی یا تضاد
     ارزش ها 1-تجمل گرا
2-فرزند زیاد
 1-ساده زیستی
2-فرزند کم
 تضاد
تضاد
     هنجار ها 1-دیر تر رفتن به مدرسه
2-رعایت نظم
 1-سر وقت حاضر شدن
2-رعایت نظم
 تضاد
هماهنگ
 
فعالیت 7-1
1-تعارض میان دو گروه که نتایج مطلوب دارد.
2-تعارض میان دو گروه که نتایج نا مطلوب دارد.
 نوع تعارض   نتایج   ارزیابی
مسابقات دانش آموزی                   موجب رشد علمی و اجتماعی دانش آموزان می شود.            مثبت و سازنده
 اختلاف دانش آموزان موجب پیشرفت علم می شود.            مثبت و سازنده
وجود احزاب مختلف دفاع از حقوق مردم و کنترل دولتمردان            مثبت و سازنده
 برخورد میان هواداران دو تیم فوتبال باعث ستیزه های بیهوده می شود.            منفی و مخرب
 اختلافات قومی و قبیله ای باعث خونریزی و از بین رفتن وحدت و و همه امکانات جامعه می شود.            منفی و مخرب
 تضاد طبقاتی باعث اختلاف بین افراد و کاهش وحدت جامعه می شود.            منفی و مخرب
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در گوگل پلاس اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در یاهو اشتراک گذاری در دیگ اشتراک گذاری در دلی سوز اشتراک گذاری در فرند فید

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

درباره سایت

به این وبلاگ خوش آمدید!
این وبلاگ برای آموزش درس های اول دبیرستان ساخته شده است.
در این سایت همه مطالب کتاب ها قرار دارد و شما میتونانید با نوشتن نام درس مورد نظر خود در جستجوی وبلاگ مطالب را دریافت کنید.
من فرامرز جلوه گر دانش آموز اول دبیرستان مدرسه نواب صفوی شهرستان سربیشه هستم و از تمامی دست اندر کاران و معلمان عزیز و سخت کوش این مدرسه نهایت سپاس رو دارم

پشتیبانی آنلاین

آمار سایت

  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :

نظرسنجی

    به نظر شما مطالب این وبلاگ چگونه است؟



امکانات سایت

آموزش کلیه دروس اول دبیرستان

تغییر تم


انتخاب رنگ تم

سبک کانتینر

انتخاب الگوی پس زمینه

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image